Paris…de două ori!

Am mai postat un articol despre Paris cu nişte poze reprezentând capitala Franţei pe timp de noapte din momentul în care am fost acolo prima dată. Revin cu un nou post despre Paris pentru că ştiu că merită! Şi pentru că mi-e dor.

În decembrie, 2010, când am părăsit Paris-ul cu unul dintre TGV-urile lor superbe am simţit că voi reveni şi aşa am făcut! Astfel că, în februarie 2011, m-am reîntors cu sufletul la gură şi cu cel mai mare drag, alături de o listă imensă cu punctele turistice pe care voiam să le văd pentru a 2a oară. Şi mare parte dintre ele le-am văzut, aşa cum voi şi dovedi în cele ce urmează.

Îmi mai amintesc că am părăsit Le Grand Paris de Mărţişor atunci! Era 1 martie, eram singură (ca de altfel în toate călătoriile mele din afară),  în clasa I a unui TGV din Gare de Lyon, afară era soare iar eu eram fericită. Nu că plec, ci că am văzut atâtea locuri frumoase care m-au încărcat de emoţie şi de frumos, pentru că m-am simţit independentă pentru că am făcut asta pe banii mei şi pentru că tot în a doua mea vizită la Paris am trecut printr-un moment de exaltare. Dar se pare că încep deja cu sfârşitul.

A fost aşa de fapt: Călătoria mea spre Paris a început din Saint Remy de Provence. De acolo am luat un autobuz până în Avignon şi din Avignon am mai luat un mini-bus care m-a dus până la Gara lor TGV. Ah, da….acolo am simţit că sunt un personaj dintr-un film SF.

Am mai fost cu TGV-ul, dar până atunci îl luasem din gara centrală din Avignon, nu dintr-o gară specială TGV. Repet, m-am simţit într-un SF demn de Oscar! Nici nu e greu de imaginat cum pentru o fată de la ţară ca mine (de la ţară la propriu chiar: domiciliul meu din cartea de identitate e la sat, acolo unde am crescut!) a fost totul atât de impresionant. Bine, acum să nu credeţi că nu am mai vazut chestii, dar raportat la România sau chiar un aeroport, o gară TGV franceză e ALTCEVA! 100_1660 Am făcut şi câteva poze, dar nu prea multe ca să nu creadă că sunt vreo spioană rusă sau ceva de genul. :)) Şi aşa prin marile gări din Paris există soldaţi înarmaţi care se plimbă pentru a asigura protecţia cetăţenilor. O privelişte nu tocmai drăguţă! Pe mine una m-au cam speriat.

O gară TGV are forma unui tren TGV. Cred că se poate observa câte ceva din imaginea de mai sus. Biletul meu de tren era unul imprimat, cumpărat în avans de pe internet, iar când s-a apropiat ora de îmbarcare am urcat nişte scări rulante, mi-au scanat biletul şi mi-au spus S. Atât, S!

Moment în care eu nu am înţeles nimic. Mă gândeam că poate franceza mea e deficitară…aşa că am apelat la engleză. Acelaşi S! De fapt, oamenii mă direcţionau, trebuia să merg la uşa unde scria S şi să-mi aştept acolo trenul. Aşa am făcut, m-am împrietenit şi cu o doamnă franţuzoaică care era tot la S şi care m-a asigurat că S e ce trebuie pentru mine, în cazul de faţă! Apoi a venit trenul. S-a deschis uşa S-ului şi, stupoare, pentru mine cel puţin, am urcat direct de acolo în compartimentul care era scris pe biletul meu!

Francezii aştia! Pe cuvântul meu, eu de atunci îi iubesc pe toţi! Generic, cel puţin! (cam ca în imaginea de mai jos, găsită pe net) Bun…iaca aşa am ajuns la Paris unde m-a aşteptat verişoara mea, Geta, căci prietena mea Adela era ocupată la ora respectivă. M-am găsit cu Geta, cam greu, dar nu din cauza lor, a francezilor, ci pentru că noi eram românce şi nu gândeam prea logic.

Am fost norocoasă să am oameni în locurile pe care le-am vizitat. Astfel că în momentul în care eu eram în Franţa, deşi singură doar printre francezi, ceea ce a fost BLISS, aveam o verişoară în sud, la Bèziers şi o prietenă şi alţi 2 verişori la Paris, plus foste colege de facultate prin Perpignan, Montpellier, Bordeaux, etc. Deh, românii sunt peste tot! Primul lucru de pe lista mea: Chateau de Vincennes. Construit în secolul 14, acum acest castel este parte dintr-o suburbie a Parisului. Tot ce a trebuit să fac a fost să iau un metrou. Am vrut neapărat să văd un castel în Franţa. Am văzut palate, clădiri importante, muzee, dar voiam neapărat să bifez şi un castel. Şi l-am bifat! Ca să nu mai spun că lista mea cu locurile pe care voiam să le văd era aproape kilometrică! :))…spre disperarea Adelei! 100_1670100_1685 100_1711 Am ieşit din castel şi nu mică mi-a fost mirarea când am văzut mare un alt semn, Parc Floral de Paris, un alt must- see de pe lista mea!!! De fapt astea două erau chestiile pe care mi le doream cel mai mult să le văd, alături de Luvru şi o piaţă de flori şi vechituri. Din păcate piaţa nu am reuşit să o văd, m-am trezit la câţiva metri de ea în ziua în care am vizitat Luvrul şi eram singură pe străzile Paris-ului. Câteva imagini din parc. Vă reamintesc, era sfârşit de februarie. Îmi imaginez cum poate arăta acest parc vara sau primăvara! Cred că este o minunăţie! 100_1713100_1716100_1718 100_1732100_1734100_1736 100_1734 100_1741100_1747 100_1748 100_1757 100_1761 100_1764 100_1767 100_1774A doua zi, au mai urmat, din mers sau maşină, următoarele: Place de la Concorde, Turnul Eiffel, Arcul de Triumf  (pe care nu ţineam în mod neapărat să le văd căci le bifasem de pe listă când am fost prima oară!) Oricum, de data asta, Turnul nu a mai fost împopoţănat cu luminiţe ca în decembrie când era în prag de Crăciun! 100_1779 100_1783 100_1785 100_1794Am ajuns până pe sub turn acolo unde m-am întâlnit şi cu celelalte fete, două foste colege din facultate. Am stat puţin pe acolo şi apoi am luat Paris-ul la pas. Voi reveni cu ceilalţi paşi făcuţi prin Paris într-un post următor. 🙂

3 gânduri despre “Paris…de două ori!

1. Minunate fotografii ai reusit sa faci! Te invidiez pentru experienta de care ai avut parte si-ti multumesc pentru detaliile absolut cuceritoare pe care ni le-ai oferit!

2. La un an după, îţi mulţumesc pentru cuvintele frumoase. Şi mă gândesc că ar fi cazul să revin cu continuarea promisă! :)) Sincer, uitasem!